maandag, juni 29

ROOM IDEAS // Scandinavische stijl + mijn kamer

HALLO.
Yes. Vakantie. Dat betekent dat (hopelijk) mijn kamer zal geschilderd worden . En als ik aan schilderen denk, denk ik aan meubels, denk ik aan nieuw, denk ik aan een totaalplaatje. Dus bij deze heb ik mijn verlangens gebundeld in een Pinterestbord en geef ik hiemee mijn eigen persoonlijke smaak weer.
Ik heb dit jaar deze stijl écht ontdekt. Ik heb het al vaak gezien in meubelzaken en vond het toen ook al mooi, maar heb er nooit verder bij stilgestaan. En thank god, leve Pinterest, heb ik deze stijl ontdekt. Ik ben totally obsessed!
Deze foto beschrijft exact de Scandinavische stijl. Sober, houten balken, clean, zwart en wit, strak en MODERN. Witte muren vind je dan ook overal terug bij deze stijl.
Ik heb het geluk dat ik op mijn kamer al mooie, originele houten balken heb. Ik slaap namelijk op zolder, dus die balken dienen als steun om het dak te dragen. Helaas, dankzij de vorm van mijn kamer, zal wit wat te flets zijn. Daarom zal ik voor taupe- en zandkleuren kiezen. De exacte kleur weet ik nog niet precies, maar het zal wat in de stijl zijn van bovenstaande foto.
Die olijfachtige kleuren vind ik echt zo mooi. Deze kleur wil ik graag op mijn muren. Alleen ben ik dan bang dat ik dat beu zal worden.
Houten platen/kratten (ik kan even niet op de juiste benaming komen) zijn zo mooi om als bedframe te gebruiken. Man, hier word ik wederom blij van. Ik mag dat wel niet. Blijven hopen is de boodschap!
Deftige opbergruimte om kledinghangers aan te hangen, heb ik niet. Dit lijkt me uiterst geschikt aangezien ik ook een schuin dak heb. Zo benut je ook alle beschikbare plaats op zolder.
Maar dit vind ik echt de top. Je hebt basic kledingrekken en dan heb je deze DIY-kledingrekken. Hier zaag ik nu echt al zolang om. Wederom kan ik dat makkelijk aan het schuine dak hangen. Ik vind dit zo mooi!
 Hier nog een leuk voorbeeld van die olijfachtige kleur.
Ik ben een uiterst grote fan van deze lampen. Eenvoud siert, zeggen ze dan. Ik zie het al helemaal voor mij hoe deze lampen schitteren aan m'n balken.
Een bedside table heb ik ook niet. Ik gebruik eigenlijk de schoenendoos van mijn Dr. Martens om mijn gsm en boeken op te leggen, of gewoon mijn bureau.
Nog een leuk opbergsysteem; houten ladders. Makkelijk om te plaatsen in je kamer en het is multifunctioneel!
Nog een leuk systeem als je eens wat origineler wil doen. Houten wijnkratten zijn daarvoor geschikt. Het is niet alleen leuk maar ook zeer praktisch. Zelf heb ik er ook wat op m'n kamer staan. Enkele op m'n bureau die ik als boekenkastje en als parfumstash gebruik. De derde staat in m'n kast met al mijn knutselspullen. Zeer handig! Helaas vind je die dingen niet zo snel.








Hier heb je nog meer leuke foto's van mijn favoriete stijl. Geef mij een bakstenen muur, een afgevaagde houten vloer of een simpele witte muur. Ik ben tevreden.

Amber x

3 opmerkingen: