dinsdag, januari 20

TAG III // THE THROWBACK TAG

Vandaag heb ik deze TAG voor jullie ingevuld. Namelijk THE THROWBACK TAG! Ik blik eventjes terug naar mijn mooie, jonge jaren te samen met jullie! Vlieg je mee met mij het verleden in?
1. In welk jaar ben je geboren?
1999!
 2. Heb je foto's van toen je klein was? Zo ja, toon ze.
Ja, echt een hele hoop. Ik zal een leuke uitzoeken. Oké, het is een collage geworden. En we veronderstellen dat ik het cuteste kind in de wereld was, oké? Mijn haar op en top, een roze zonnebril met hartjes, de flatterende poses, etc.
3. Met welke TV programma's groeide je op?
Kabouter Plop, The Tweenies, Winnie de Pooh, Fc. De Kampioenen, de wereld van K3, de Teletubbies, de Peperbollen, Ketnetkroket, Mega Mindy, Lazy Town, en zo kan ik nog uren doorgaan.
4. Wat wou je graag worden toen je klein was, en is dat nu nog steeds het geval?
Ik wou kapster worden, en nu is dat totaal niet meer zo!
5. Toon een video van jezelf toen je kleiner was.
Ik heb er waarschijnlijk wel, maar waar die zijn, is één groot mysterie!
6. Wat was je favoriete speelgoed?
Playmobile! Deze vakantie moesten mijn broer en ik al het playmobile opruimen in huis die we maar hadden liggen. Alles zoeken, sorteren, afwassen, uit elkaar halen en opbergen. Dit. Was. Verschrikkelijk. Al dat Playmobile!
7. Wat is je meest genante moment van vroeger dat je je herinnerd?
Oké, hier komt het. Ben je er klaar voor? Ga alvast zitten. Klaar? Oké, hier gaan we... Dit is nu wel niet het meest genante moment, maar aangezien ik een grote klungel was, maakte ik veel blunders mee. Nu nog steeds hoor. 

Ik was dus jarig in het eerste leerjaar (obvious) en moest vooraan de klas op een stoel gaan staan terwijl de andere voor me zongen. Je kent al die shit wel. Ik haat dat dus! Natuurlijk kwam ik rood en toen riep er iemand 'Hé, Amber, je broek staat open!' Heel de klas was aan het lachen. Ik. Totaal. Niet. Waarom moest dit gebeuren? Ik subtiel mijn broek dichtdoen en sindsdien heb ik een trauma aan verjaardagsliedjes.
8. Lees/schrijf iets van wat je schreef in de kleuterklas.
Ik heb nu niet echt veel zin om mijn kasten over hoop te halen.
9. Zeg drie liedjes die je graag hoorde toen je klein was.
Alle K3- en Plopliedjes, kortom 'Studio 100'.
10. Wat was een van de grappige dingen waarin je je verkleedde voor Halloween?
Wij vieren hier jammergenoeg geen Halloween. Wel moesten we ons soms verkleden, dus dan moet ik gaan voor de mismaakte heks die ik dan altijd was.

11. Vertel een grappig verhaaltje van iemand die iets gedaan had toen je klein was.
Vroeger hadden we een kat, Plumeke. Ik moest gaan slapen en kroop m'n bedje. Mijn zus vond het oh zo tof om onder mijn lakens te kruipen aan mijn voeteinde. Ik strekte mijn benen en plots voelde ik iets harigs. Ik riep het uit: 'MAMAAAAAAH, Plumeke zit in mijn bed!!!' Ze haalde de lakens weg, en toen zag ik mijn zus daar in een bolletje liggen. Dit was echt zo grappig!
12. Zijn er speciale dingen die je hebt bewaard van toen je klein was?
Ja! Mijn mama heeft vanaf onze geboorte een doos bijgehouden waarin ze vanalles bewaarde. Van mijn eerste (niet-gebruikte) pamper, tot mijn eerste fopspeen tot m'n schoentjes. Die doos krijgen we dan mee als we trouwen of het huis uitgaan. Echt leuk! Zelf heb ik mijn werkbundel van het derde kleuterklasje bewaard, wat tekeningen, dagboeken, enzovoort.
13. Wat was een vreemd iets wat je deed als kind?
Even denken, want ik was toch wel het liefste kind ooit. I mean, look at those pictures. Ik zoog op mijn duim. En nog iets; soms viel ik 's nachts uit mij bed. Elk normaal persoon kruipt er weer in. Maar ik natuurlijk niet. Ik sleurde mijn kussens, lakens en soms mijn matras mee op de grond en sliep daar rustig verder, I mean?!
14. Wat is het engste wat je was overkomen toen je nog klein was?
Eén van de engste dingen was dan toch wel mijn Grinch-nachtmerries. Lees hier mijn nachtmerrie. Ook werd ik op een nacht wakker en stond er iemand bij de deur. Ik weet dus nog steeds niet of ik droomde, het mijn zus of broer was, of het een échte inbreker was!
15. Hoe is de 'wereld' veranderd vergeleken met vroeger toen je klein was?
De wereld is niet echt veranderd, maar gewoon doordat je opgroeit, bekijk je alles anders. Vroeger trok je je van niets aan, bestonden er amper drama's, roddelde er niemand. Wat nu totaal niet meer het geval is. Toen kon je jezelf zijn zonder dat ook maar één iemand nare dingen over je zei.

Zo, dit was de TAG! Hierbij tag ik iedereen die al door iemand is gezegd geweest dat je broek openstaat! Plaats anders een link in de reacties als je deze TAG hebt overgenomen! :)

Love always,
Amber.

4 opmerkingen:

  1. Superleuk! En bij dat gênantste en grappigste moment moest ik echt luidop lachen hahaha! <3

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Reacties
    1. Haha, dankje. Twas ook leuk om efjes terug te blikken. :) x

      Verwijderen